Els dies 28 i 30 de maig de 2025, al marc del Curs de formació bàsica per a policies celebrat a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), el president de FATEC, Josep Carné, i el president d'EIMA, l'advocat Jordi Muñoz, van oferir diverses conferències adreçades als aspirants a Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra i a policies locals de Catalunya.
En total, es van dur a terme quatre sessions, amb una assistència de 400 alumnes per sessió, sumant un total de 1.600 futurs policies. Les intervencions van centrar-se en la realitat actual de les persones grans, posant èmfasi en la necessitat que els cossos policials actuïn amb sensibilitat, proximitat i compromís envers aquest col·lectiu creixent.
Els ponents van abordar qüestions clau com el maltractament a la gent gran, la seva detecció i prevenció, i el paper fonamental de les forces de seguretat en la seva eradicació. Les sessions van estar moderades per la caporala Ana Hernández, cap del grup central de proximitat i relacions amb la comunitat, qui va fomentar una participació activa entre l'alumnat.
Amb aquesta iniciativa, FATEC i EIMA reforcen el seu compromís amb una societat més inclusiva, on la seguretat i el respecte cap a les persones grans sigui una prioritat compartida.