Pàgina 7 de 11
CAPÍTOL 7. DE L’ ADMINISTRACIÓ I FUNCIONAMENT
Article 39. Llibres i registres
- La Federació portarà preceptivament la comptabilitat oficial que reflecteixi fidelment llur activitat i que permeti fer el seguiment cronològic de les operacions i elaborar els comptes anuals, el llibre d’actes, el registre dels membres i entitats federades, adherides i de socis individuals i tots els altres documents prescrits per la llei, observant els requisits exigits per les disposicions legals aplicables.
- El Llibre d’Actes ha de contenir les actes de les reunions de les Assemblees i de la Junta Directiva amb la signatura del Secretari i el vistiplau del President. Es poden obrir llibres d’actes separats per a diversos òrgans, però s’han d’agrupar en un de sol al final de l’exercici corresponent.
- El Llibre d’Associats (membres i entitats federades, adherides i socis individuals) ha de contenir una relació actualitzada en la que constin les dades d’alta i de baixa i el seu domicili, amb l’únic efecte de poder convocar-los a les reunions. Pot dur-se amb suport informàtic.
- El Llibre de Voluntaris ha de contenir una relació actualitzada dels voluntaris amb una descripció mínima de la tasca que fan i de llur capacitació específica si en tenen. Pot dur-se en suport informàtic.
Article 40. Membres voluntaris
- La Federació promourà amb especial interès la participació de voluntaris en els diferents programes d’acció, els quals tindran com a drets i deures aquells que estableixin les lleis vigents.
- Els membres de la Junta Directiva, Dirigents territorials i els voluntaris col·laboradors signaran un conveni que fixarà el seu compromís voluntari, la gratuïtat de les seves accions i el rescabalament de les despeses necessàries fetes, d’acord amb la legislació vigent. El President signarà aquest document.